obrazek (9)

Chcesz rozpocząć nową działalność? Zastanawiasz się, jaki produkt będzie strzałem w dziesiątkę dla szerokiej grupy odbiorców? A może chcesz raczej podbić serca indywidualności, którzy docenią innowacje na rynku? Dlaczego warto poznać pojęciem “persona marketing” i w czym ono może okazać się nam bardzo pomocne? Zapraszam do zapoznania się z poniższym artykułem. Naprawdę warto.

1. Do kogo kierowany jest produkt?

Persona marketing to pojęcie dość świeże na rynku. Ma jednak ono olbrzymią moc, gdy dopiero co rozpoczyna się własną działalność lub gdy chce się z innowacyjnym pomysłem podbić określony rynek. Persona marketing to konkretny odbiorca, do którego kierowany jest nasz produkt lub usługa. W branży reklamowej to odbiorca reklamy, którą tworzy zespół. Im bardziej określona i precyzyjna jest persona – tym łatwiej stworzyć produkt zaspokajający potrzeby właśnie takich osób.

2. Persony ux

Persony ux to nie są twory wyobraźni. To konkretne osoby. Tworząc personę dobrze ją jak najdokładniej opisać. Można przypisać jej konkretny wiek, wzrost, zawód, pochodzenie, zainteresowania, hobby, cechy charakteru itp. Im lepiej określona i sprecyzowana persona, tym łatwiej stworzyć produkt zgodnie z jej potrzebami. Reklamodawcy tworząc swoje reklamy muszą jeszcze przed podjęciem działań dokładnie określić grupę odbiorców, do której chcą dotrzeć. Jest to ważne, gdyż na tej podstawie często tworzy się projekty. Określone słownictwo, konkretne obrazki – muszą bowiem dotrzeć do potencjalnych klientów.

Persony marketingu to popularny sposób na tworzenie dobrych, wysoko jakościowych reklam, które trafiają do szerokiej grupy odbiorców. Poprzez precyzyjne stworzenie adresata produktu lub usługi, osoby tworzące reklamę mogą dokładnie sprecyzować czego oczekuje konkretna osoba, jaki efekt chce uzyskać, czego do tej pory nie znalazła na rynku oraz jak ta “‘nowość” zmieni jej dotychczasowe funkcjonowanie. Taką wizualizację tworzy obecnie wiele firm reklamowych a nawet właścicieli firm, które wprowadzają nowe produkty na rynek. Co ciekawe, adresaci tych reklam tworzonych za pomocą persony marketingu czują, iż są one skierowane bezpośrednio do nich, dzięki np, zwrotom, które w sobie zawierają, określonej tematyce, grafice, kolorom a nawet dźwiękom. To na pewno jedno z tych działań, które ma na celu dotrzeć z reklamą do szerszej grupy odbiorców.