Skip to content Skip to footer

Description

Meta description ma znaczący wpływ na wizerunek firmy, która prowadzi swoją działalność w Internecie. Musi zawierać zwięzły opis treści strony w jednym lub dwóch zdaniach. Do 2015 roku średnia długość takiego opisu wynosiła około 150 znaków, aczkolwiek wszystko się zmieniło w listopadzie 2017 roku, kiedy to Google zdecydowało się zmienić tę liczbę znaków ze 150 do 230 znaków, przy czym opisy tego typu osiągają czasem nawet 350 znaków.

Interesujące opisy

Zaleca się, aby twórcy witryn internetowych używali opisów w celu zwiększenia trafności wyszukiwania w sieci. Taki opis będzie pozytywnie wpływał na atrakcyjność wyniku i będzie miał wpływ na wskaźnik kliknięć na stronie wyników wyszukiwania. Wyszukiwarki przypiszą następnie mniej lub bardziej korzystną pozycję w zależności od wskaźnika kliknięć. Wysoka częstotliwość kliknięć polepszy pozycjonowanie strony, niska stopa będzie miała odwrotny efekt. Opisy dostarczają informacji o stronie internetowej, które mogą być używane przez wyszukiwarki, aby pomóc w prawidłowym kategoryzowaniu strony.

Meta description

Takie opisy były przedmiotem badań marketingowych znanych jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek , gdzie różne metody są wykorzystywane do zapewnienia stronie internetowej użytkownika wyższego rankingu w wyszukiwarkach. Meta-opisy są meta-tagami dokumentów internetowych i są przechowywane w obszarze głowy dokumentu HTML. Podobnie jak w przypadku innych wyszukiwarek, Google może ich używać.

Chociaż Meta description nie ma bezpośredniego wpływu na ranking artykułu lub witryny, może zapewnić lepszy kontent dla danej strony internetowej. Opis jest zawsze wyświetlany w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik uruchamia zapytanie i przegląda listy wyników wyszukiwarek. Pod linkiem, który jest wyświetlany na niebiesko, użytkownik znajduje krótki tekst opisu, który podsumowuje zawartość strony docelowej. Nawet jeśli opis zostanie zdeponowany w kodzie źródłowym, nie gwarantuje to, że zostanie on również użyty do fragmentu Google. Jeśli opisy przekraczają optymalną długość znaku, nadmiar długości jest zastępowany przez „…”, więc opis jest obcinany. Nie ma to bezpośredniego wpływu na ranking i ocenę Google. Ale fragment będzie mniej atrakcyjny dla użytkowników. Warto więc pamiętać o tym, że długość powinna być krótka i zwięzła.