Skip to content Skip to footer

Czym powinny charakteryzować się opisy produktów?

Każdy sklep internetowy powinien mieć dobrze przygotowane opisy produktów. To właśnie one sprzedają. Jeśli kupujący nie ma szansy na obejrzenie i dotknięcie produktu przed zakupem, to przekonać muszą go słowa opisujące towar. Dlatego właśnie tworzenie opisów produktów jest trudnym zadaniem, którym nie powinien zajmować się amator. Czym charakteryzują się dobre opisy?

Odpowiadają na potrzeby

Tworzenie opisów na strony nie polega na bezmyślnym upychaniu słów kluczowych lub kopiowaniu cudzych tekstów. Opisy produktów powinny być odpowiedzią na potrzeby klientów. Powinny mówić o tym, dlaczego warto kupić dany towar i co może się zmienić w życiu klienta po zakupie tego konkretnego przedmiotu lub usługi. To najlepiej przekona do podjęcia decyzji o zakupie. Badania wykazują, że ludzie nie kupują towarów, ale emocje i doznania. Nawet jeśli kupują przedmioty codziennego użytku, to robią to w konkretnym celu.

Są skierowane do persony

Tworzenie opisów na strony koniecznie musi też uwzględniać to, do kogo są one kierowane. Inaczej będziemy zwracali się do zawodowego żołnierza, inaczej do emeryta, a jeszcze inaczej do matki na macierzyńskim. Każda z tych osób ma inne potrzeby, inne marzenia i mówi innym językiem. Nawet jeśli wszyscy porozumiewają się po polsku, to każdy z nich będzie lepiej reagował na różne pojęcia i słowa. Bardzo ważne jest, by o tym pamiętać i dostosowywać się do odbiorców. Dobrą praktyką jest przygotowywanie sobie persony. Powinno się to zrobić w osobnym pliku, w którym znajdą się wszystkie ważne rzeczy – płeć, wiek, cechy charakterystyczne, zwyczaje, upodobania i potrzeby. Każda z tych rzeczy może mieć ogromne znaczenie przy konstruowaniu opisu, który będzie sprzedawał.

Mają słowa kluczowe

Tworzenie opisów produktów nie może pomijać słów kluczowych. One są ważne, ale nie najważniejsze. Słowa kluczowe takie jak nazwa produkty, jego kolory lub inne wyróżniki ułatwiają pracę wyszukiwarek. Dzięki temu mogą one połączyć konkretne zapytania z konkretnymi produktami. Zwiększa to szansę na to, że klient trafi na ten, a nie na inny produkt. Powinno jednak być to robione w miarę możliwości naturalnie i nie na siłę. Słowa kluczowe powinny być dobrze przemyślane tak, by były też skuteczne. Co ważne, frazy te powinny być używane z odpowiednim natężeniem i w określonej odległości.