Skip to content Skip to footer

Google Merchant Center co to jest i jakie daje możliwości?

Mając konto Google można skorzystać z opcji, zakupów, które dają możliwość prezentowania treści poszczególnych produktów wraz ze zdjęciami, opisami itp. By zarejestrować się w Merchant Center konieczne jest posiadanie konta Google (np. Gmail) lub utworzenie go.

Google Merchant Center co to jest?

Jest to pakiet programów, który daje użytkownikom sieci możliwość przeglądania wybranych ofert. Stanowi pakiet, który umożliwia przeglądanie reklam produktów a także przestrzeni Google i Shopping Actions.

Program wykorzystuje dane na temat firmy. Są one podawane podczas rejestrowania się. Co istotne, nie ma potrzeby podawać ich kilka razy, a tylko raz.

Google Merchant Center co to jest i dlaczego warto go stosować?

To innowacyjny sposób na dodanie danych na temat firmy, sklepu lub witryny internetowej. Dla użytkowników, którzy też korzystają z konta Merchant Center nazwa, jaką się poda będzie widoczna również dla innych użytkowników oraz w dodatkowych usługach Google.

Google zakupy jak dodać?

Zanim doda się tę opcję do swoich zakładek warto w pierwszej kolejności zapoznać się z wytycznymi. Ogólne dane dotyczą wszystkich sprzedawców korzystających z usług Merchant Center. Warunki dla każdego z nich mogą się różnić, co wynika np. z danego kraju. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat warto skorzystać z podpowiedzi na temat usługi i wtyczki Merchant Center.

Dzięki opcji zakupów możliwe jest ustawienie odpowiednich filtrów i tym samym ograniczenie poszukiwanego produktu, np. w zakresie ceny lub danego sprzedawcy.

Google zakupy jak dodać – wskazówki i porady także w zakresie stosowania

Google merchant center jest to innowacyjne narzędzie, które informuje o konkretnych usługach i produktach. Założenie konta daje możliwość stworzenie produktu i zaprezentowania go. Używa się do tego np. Google Content API for Shopping.

W ramach omawianej usługi możliwa jest też kampania produktowa. Nie ma znaczenia sama wielkość sklepu, ponieważ kampania może dotyczyć każdego z nich. Istnieje ponadto możliwość zarządzania stawkami dla danych produktów, np. jeśli chodzi o kryterium, jakim są stawki dla poszczególnego asortymentu.

Co istotne, sam plik z produktami można też układać według kategorii, np. rezygnując z tych, których obecnie nie chcemy sprzedawać. To znaczne udogodnienia dla wszystkich użytkowników.