Sklepy internetowe zyskują współcześnie coraz większą popularność, będąc dla niektórych sprzedawców głównym kanałem sprzedaży bądź też dopełnieniem ich stacjonarnego handlu. Profesjonalny sklep internetowy online powinien posiadać kilka cech, które świadczą o jego atrakcyjności i powodują, że działa on nienagannie, przynosząc jak najwyższe zyski.
Przejrzystość strony i intuicyjna nawigacja
Bardzo ważną cechą sklepu internetowego online jest posiadanie przejrzystej, czytelnej strony. Odwiedzając ją użytkownik powinien posiadać przed sobą wszelkie informacje, których potrzebuje. Produkty powinny być ułożone w poszczególnych kategoriach, aby łatwiej było znaleźć to co się potrzebuje. Oprócz tego użytkownik powinien bez problemu znajdować takie informacje jak cena produktu i wszelkie jego parametry. Obok tego wszystkiego warto informować czy danego produktu dotyczy np. taka sprawa jak tanie zakupy bez prowizji. Pomiędzy poszczególnymi kategoriami powinno się poruszać w sposób jak najprostszy. W sposób wyraźny muszą być zaznaczone takie zakładki jak koszyk czy kontakt ze sklepem. Ważne jest również, aby proces rejestracji był jak najmniej skomplikowany.
Opisy produktów i ich zdjęcia
Produkty powinny być opisane jak najdokładniej. W przypadku np. sprzętu specjalistycznego można zamieszczać karty produktów w formie plików do pobrania. Opisy powinny zawierać słowa kluczowe, dotyczące pozycjonowania strony, co da sklepowi możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w przeglądarce. Ponadto profesjonalizm sklepu podkreślają dobrze wykonane zdjęcia, o dużej rozdzielczości. Im więcej fotografii danego produktu tym lepiej, gdyż da to potencjalnemu klientowi dokładniejszy obraz danego produktu.
Inne atrybuty profesjonalnego sklepu internetowego online
Każdy sklep internetowy online powinien zapewniać swoim klientom bezpieczeństwo. Wszelkie transakcje muszą być wiarygodne i nie powinny wiązać się z żadnym ryzykiem. Zachęcającą opcją dla klientów mogą być tanie zakupy bez prowizji. Ponadto podstrony sklepu internetowego powinny ładować się szybko i sprawnie, tak by użytkownik nie tracił cierpliwości i nie zaczynał poszukiwać produktu u konkurencji. Ważne jest również aby dane sprzedającego były ogólnie dostępne, a kontakt z nim był różnorodny – telefoniczny, mailowy lub za pomocą komunikatora. Administratorzy strony powinni dbać o to, by na stronie nie było błędów – pustych kategorii, niedziałających linków, niewyświetlających się zdjęć. Wszystko to wpływa bowiem na brak zaufania ze strony potencjalnego użytkownika. Przede wszystkim zaś należy zdawać sobie sprawę z potrzeb klienta i jego preferencji w danej dziedzinie działalności.