Samo posiadanie strony internetowej to dziś za mało. Sukces zależy od tego czy internauci trafią na stronę. Użytkownicy poszukują informacji o firmach, produktach czy usługach w wyszukiwarce internetowej. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie strony internetowej, a częścią tego procesu jest jej optymalizacja.
Czym jest optymalizacja strony www?
Algorytm wyszukiwarki tworząc wyniki wyszukiwania analizuje ponad sto różnych czynników na stronach internetowych. Optymalizacja polega na przystosowaniu strony tak, aby była ona zgodna z wytycznymi wyszukiwarki internetowej. Na proces optymalizacja składa się wiele różnych czynności. Przede wszystkim jest to optymalizacja treści na stronie, kodu strony oraz mieszczonych na niej grafik.
Optymalizacja treści
Przede wszystkim umieszczone na stronie treści muszą być unikalne. W związku z tym sprawdzić należy, czy na stronie nie znajdują się żadne treści, które mogłyby być skopiowane z innych stron. Dodatkowo wszystkie treści powinny być odpowiednio sformatowane. Warto zatem stosować nagłówki, pogrubienia czy wypunktowania. Tworząc treści na stronę internetową pod uwagę należy wziąć także frazy kluczowe. Muszą być one obecne w treści, aby strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja kodu
Choć kod strony nie jest widoczny dla użytkownika, to widoczny jest on dla algorytmu wyszukiwarki. Dlatego jego optymalizacja również jest bardzo ważna. Dobrze zoptymalizowany kod wpływa także na szybkość ładowania się strony w przeglądarce. Optymalizując kod szczególna uwagę zwrócić należy na meta tags. W pierwszej kolejności pamiętać należy, że każda podstrona powinna posiadać inny i unikalny tytuł oraz meta opis. Dlaczego meta descriptions jest tak ważny? Ponieważ widoczny jest w wynikach wyszukiwania. Dlatego meta opis powinien zachęcać użytkownika do kliknięcia w link. Meta tags, w tym meta description są zatem niezwykle ważne.
Optymalizacja grafiki
Optymalizując stronę nie można także zapomnieć o wszelkich grafikach oraz zdjęciach, które są na niej umieszczone. Przede wszystkim stosować należy atrybut ALT. Jest to tekstowy opis grafiki. Trzeba bowiem wiedzieć, że algorytm wyszukiwarki nie wie co znajduje się na danej grafice czy zdjęciu. Warto zatem wyszukiwarce pomóc odpowiednio opisując każdą grafikę. Z grafiką nie można także na stronie przesadzać. W innym wypadku strona może się dość długo ładować.