Skip to content Skip to footer

Jak konfekcjonować towar?

Konfekcjonowanie towaru jest procesem, który ma przygotować produkty do sprzedaży już na samym końcu procesu ich wytwarzania. Powinno to być wykonane z dbałością o bezpieczeństwo produktu oraz zapewnienie prostoty i szybkości w dalszej obsłudze klienta. Co więc powinno być zapewnione w trakcie konfekcji produktów?

Opakowania

Konfekcja produktów powinna się rozpocząć od zapewnienia odpowiedniego opakowania. Ma ono wiele funkcji, jedną z najważniejszych z punktu widzenia przedsiębiorcy jest ochrona towaru przed zniszczeniem. Konfekcjonowanie produktów zapewnia ich ochronę w trakcie transportu oraz ich magazynowania: nie zostaną porysowane, porwane czy zachlapane. Opakowanie produktów to także ich łatwiejsze przechowywanie na magazynie – łatwiej jest przechowywać przygotowane zestawy, kiedy wiadomo gdzie wszystko jest i w jakiej ilości, ale też zgrzanie czy popakowane w kartony drobnych przedmiotów sprawia, że nie trzeba ich szukać, bo nie gubią się w magazynie. Konfekcjonowanie towaru pod tym kątem ułatwia także sprzedaż – jest szybsza. Kiedy nie trzeba wszystkiego kompletować za każdym razem i przygotowywać do wysyłki, a jedynie zdjąć z półki.

Etykiety

Konfekcjonowanie produktów powinno również obejmować ich etykietowanie. Dzięki temu na towarze pojawią się wszelkie niezbędne informacje – czym jest produkt, do czego służy, jego ewentualne wymiary i wszystko to, co może być przydatne z punktu widzenia klienta i sprzedawcy, także kody kreskowe. Właściwe skonfekcjonowanie produktów jest dużym ułatwieniem dla klienta – może przeczytać opis bez pytania sprzedawcy o wszystkie dane – ale też dla sprzedającego, który zaczyna nową pracę i musi się odnaleźć w dużej liczbie nowych produktów – nie musi sam szukać między nimi różnic i zapamiętywać ich, a po prostu przeczytać etykietę.

Gratisy

Do sprzedawanych produktów często w ramach akcji promocyjnych dołącza się różnego rodzaju gratisy – próbki nowych produktów, produktów partnerów, ulotki reklamowe, podziękowania za zakup itp. To także robi się w trakcie konfekcji towaru i jest to bardzo ważny etap. Dzięki konfekcji produktów łatwiej zaplanować akcje promocyjne – z góry wiadomo ile potrzeba gratisów, kiedy się kończą, jak długo będzie trwała akcja promocyjna i czy warto już ruszyć z nową. Łatwiej i szybciej można także prowadzić sprzedaż, jeśli konfekcja produktów już zadbała o kompletność zamówień pod względem materiałów promocyjnych.