Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że meta description ma wiele wspólnego z pozycjonowaniem strony. Kiedyś faktycznie ten meta tag miał aż takie wielkie znaczenie, jednak od roku 2009 Google nie traktuje tego algorytmu jako czynnik, który wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czym więc jest ten meta opis i dlaczego ma on duże znaczenie?
Czym jest meta description?
Meta description to meta tag, który znajduje się w kodzie HTML strony internetowej w części nagłówkowej. Pomimo tego, że wprowadzony w tym miejscu opis nie przekłada się w praktyce na pozycję strony internetowej w rankingu Google, warto zadbać o to, by nie był on przypadkowy i niedopracowany. Trzeba bowiem pamiętać o tym, że taki opis jest cały czas analizowany przez Google, więc ma on znaczenie. Jednak nie jest on ważny jedynie z punktu widzenia wyszukiwarki. Tekst, który bowiem pojawia się w wynikach wyszukiwania bezsprzecznie wpływa na to, czy internauta, który wyszukuje określone treści w sieci kliknie na link prowadzący do naszej strony internetowej.
Czy można pominąć meta tag?
Trzeba pamiętać o tym, że meta tag nie jest tym algorytmem, który koniecznie musi pojawić się w kodzie źródłowym naszej strony internetowej. Gdy nie dodamy takiego opisu, wyszukiwarka zrobi to za nas. Jednak musimy wiedzieć, że wówczas naszą stronę będzie określać tekst, który wcale nie musi być atrakcyjny dla osób odwiedzających naszą stronę, czy też dla tych, którzy natkną się na nasz link, gdy będą korzystać z wyszukiwarki Google.
Zatem jeśli zadbamy o przejrzysty i atrakcyjny opis, możemy się spodziewać, że prawdopodobieństwo większego zainteresowania naszą witryną będzie większe. Poznamy to po wzrastającej liczbie kliknięć w link prowadzący do naszej strony, a w konsekwencji po większym ruchu na stronie naszego serwisu w sieci.
Wraz z przejrzystością i atrakcyjnością opisu wzrasta prawdopodobieństwo większego zainteresowania odwiedzającego Twoją stroną, a w konsekwencji jego kliknięcia i kolejnej wizyty na Twojej stronie.
Co daje meta opis?
Kiedy prowadzimy stronę internetową zależy nam na tym, by odwiedzało ją regularnie jak najwięcej osób. A meta opis może w znacznym stopniu przyczynić się do tego, że tych odwiedzin będzie coraz więcej. Z klikaniem w odnośniki pojawiające się w wynikach wyszukiwania jest trochę jak z kupowaniem książki po okładce – jeśli jest ona interesująca, spodziewamy się, że treść będzie nie mniej fascynująca. Nie możemy jednak popełnić takiego błędu i starać się opisać naszą stronę w sposób zbyt rozwlekły. Najlepszy meta opis to taki, który jest zwięzły i zawiera słowa, które wiążą się z tematyką poruszaną na naszej stronie, czyli słowa kluczowe.