Artykuły reklamowe, różnego rodzaju drobne gadżety z nadrukowanym logiem firmy to jedna z bardziej popularnych form reklamy. Jak się wydaje popularność ta nie maleje i wymyślane są coraz nowsze rodzaje gadżetów. Jednym z pomysłów są na przykład ręczniki plażowe reklamowe, oraz inne artykuły plażowe. Czy tego rodzaju artykuły są dobrymi nośnikami reklamy? Czy każdy powinien wybierać tego rodzaju gadżety?
Ręczniki plażowe reklamowe, gadżety plażowe
Nadruk na ręcznikach plażowych charakteryzuje się przede wszystkim tym, że będzie widoczny i oglądany bardzo często. Tego rodzaju ręczników ludzie używają zazwyczaj przez dużą część lata, a więc jeśli chodzi o potencjał do przyciągania uwagi – jest to potencjalnie bardzo skuteczny gadżet. Producent ręczników reklamowych jest w stanie zazwyczaj umieścić na nich dowolnie wybraną przez zamawiającego treść, a więc wystarczy wymyślić chwytliwą grafikę, czy przyciągające uwagę hasło, aby skutecznie jeszcze bardziej zwiększyć ten potencjał.
Czy nadruk na ręcznikach to dobry pomysł dla mnie?
Producent ręczników reklamowych umieści na ręczniku taką grafikę, jaka zostanie zamówiona, a więc pytanie o to, czy tego rodzaju gadżet będzie odpowiedni do każdego rodzaju prowadzonej działalności należy raczej zadać w następujący sposób: Jak mogę sprawić, że ręcznik reklamowy będzie dobrym materiałem reklamowym dla mojej firmy. Umieszczenie na ręczniku nadruku reklamowego, którego treść nie będzie korespondowała z prowadzoną działalnością, co na przykład nie będzie pomagała budować poważnego wizerunku może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Ręczniki reklamowe może nie są idealnym materiałem na reklamowy gadżet dla każdego, ale na pewno mogą z powodzeniem stać się takim gadżetem dla większości firm.
Jak wybierać adekwatne do rodzaju prowadzonej działalności gadżety?
Wybierając gadżety reklamowe należy kierować się przede wszystkim zasadą adekwatności. Treść jaką niosą ze sobą materiały reklamowe powinna nie tylko korespondować z obszarem działalności firmy, czy jej szerszą wizją, ale powinna przede wszystkim odpowiadać temu, jaki wizerunek samej siebie firma chce budować. Osobnym przypadkiem jest ten, w którym celowo wybiera się gadżety skrajnie nieadekwatne, w celu przyciągnięcia uwagi. Jest to jednak zabieg dość ryzykowny i wymaga ostrożnego i przemyślanego podejścia.