Skip to content Skip to footer

Jakie informacje powinieneś umieścić w CV, żeby dostać świetną pracę?

Choć wiele osób o tym zapomina, napisanie skutecznego CV często jest sztuką, która wymaga niemałej wiedzy. Patrząc na obecną sytuację na rynku pracy, nie da się ukryć, że więcej jest osób poszukujących pracy niż atrakcyjnych stanowisk. Z tego powodu warto wiedzieć, co zrobić, żeby wyróżnić się spośród nich i zwrócić na siebie uwagę pracodawcy.

Przedstaw swój zawód i umiejętności

Żeby wiedzieć, co napisać w CV, powinieneś przede wszystkim dokładnie przeczytać ogłoszenie o pracę, poznać firmę, do której aplikujesz i przedstawić swoje zdolności w taki sposób, aby udowodnić, że sprostasz najważniejszym wymaganiom. Warto też umieścić kluczowe informacje w najbardziej widocznym miejscu. Zazwyczaj świetnie sprawdza się ramka umieszczona po lewej stronie CV, która przyciąga wzrok.

Wiele osób popełnia duży błąd, kłamiąc na temat swoich umiejętności czy doświadczenia. Warto już na początku pisania CV uświadomić sobie, że podawanie nierzetelnych informacji nie ma zbyt dużego sensu. Nawet jeśli dostaniesz wymarzoną pracę, może się okazać, że jednak nie podołasz wszystkim ważnym wyzwaniom i bardzo szybko ją stracisz.

Wyróżnij istotne doświadczenie oraz wykształcenie

Wbrew pozorom dłuższe CV nie zawsze jest lepsze. Często osoby, które wymieniają w tym dokumencie wszystkie etapy swojej edukacji albo dorywcze prace, które nie mają większego znaczenia dla konkretnego pracodawcy, sprawiają tylko, że ich CV jest mniej atrakcyjne. Skuteczne CV powinno być przede wszystkim zwięzłe i dobrze przemyślane.

W większości przypadków wystarczy wymienić skończone studia oraz prace mające wpływ na rozwój Twoim umiejętności wymaganych w firmie, do której aplikujesz. Warto też przy datach podawać miesiące – dużo osób pisząc o doświadczeniu, wymienia tylko lata, zawyżając w ten sposób swoje umiejętności. Mimo to pracodawcy doceniają bardziej rzetelne osoby, które są szczere i nie starają się niczego ukryć.

Nie bój się pisać o swoich osiągnięciach

Wiele skromnych lub nieśmiałych osób miewa spore problemy z napisaniem dobrego CV, ponieważ nie docenia wszystkich swoich zalet. Wbrew pozorom poszukiwania nowej pracy to świetna okazja do tego, aby nieco pochwalić się swoimi zdolnościami i sukcesami. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, co napisać w CV, powinieneś przede wszystkim przemyśleć, w czym jesteś dobry i co udało Ci się osiągnąć.

Podczas procesu rekrutacji bardzo ważne są umiejętności, ale jeszcze bardziej istotne są korzyści, które z nich wynikają. Dlatego oprócz wypisywania tego, co potrafisz, poświęć też nieco miejsca, aby wspomnieć o tym, co udało Ci się dzięki temu osiągnąć. Możesz na przykład pochwalić się gronem stałych i zadowolonych klientów albo projektami, które odniosły spory sukces.