Skip to content Skip to footer

Zbiorniki dwupłaszczowe

W wielu dziedzinach gospodarki jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na wydajność, jest stała dostępność paliwa. Paliwo w wielu wypadkach można oczywiście w maszynie uzupełnić na stacji benzynowej, ale nie jest to opłacalne z punktu widzenia efektywności oraz kosztów. Jedna z gałęzi gospodarki, która jest na brak paliwa wrażliwa to rolnictwo.

Przechowywanie paliwa w gospodarstwie rolnym

Przeciętny rolnik może przechowywać paliwo w garażu, jeśli garaż ten ma minimum 100 m2 powierzchni. Jeżeli garaż ten jest samodzielną konstrukcją, wówczas można w nim magazynować do 200 litrów benzyny lub oleju napędowego, co jest jakimś rozwiązaniem. Jeżeli jednak garaż jest jednak np. częścią domu lub innych budynków gospodarczych, wtedy maksymalnie można przechowywać kilkadziesiąt litrów.

Taka ilość paliwa w średniej wielkości gospodarstwie rolnym wystarczy na 2-3 dni (mowa o 200 litrach), następnie istnieje konieczność podjechać na stację w celu zatankowania nowej partii. Zdecydowanie nie jest to korzystne ani czasowo, ani finansowo. Im dalej mamy do stacji, tym gorzej. Wiele wsi jest oddalonych od stacji paliw nawet o kilkadziesiąt kilometrów.

Przechowywanie paliwa – zbiorniki dwupłaszczowe

Zbiornik dwupłaszczowy na paliwo może być wyjściem z wyżej opisanej sytuacji. Do użytku gospodarstwa rolnego mamy możliwość zamontowania zbiornika dwupłaszczowego o pojemności nawet 5 000 litrów. Jeśli zdecydujemy się na mniejszy np. 1 000 litrowy, to i tak wygoda związana z jego użytkowaniem jest bardzo duża.

Kiedy mamy zbiornik dwupłaszczowy na paliwo na naszej posesji, nie musimy już za każdym razem udawać się na stację po benzynę czy tak zwaną ropę. Tankujemy ją wprost ze zbiornika, a kiedy w zbiorniku zaczyna paliwa brakować, zamawiamy dostawę.

Czy faktycznie zbiorniki dwupłaszczowe się opłacają?

Kupno oraz instalacja zbiornika dwupłaszczowego generuje koszty, tym bardziej że zbiornik taki musi spełniać wszelkie normy, musi być wyposażony w systemy bezpieczeństwa oraz jego posadowienie nie może być przypadkowe (regulują to ściśle przepisy). Jeśli jednak mamy do stacji kilkanaście kilometrów, co na wsiach nie jest rzadkie, to w bardzo krótkim czasie zauważymy, że inwestycja zaczyna się szybko zwracać.

Dodatkowy plus z takiej inwestycji to możliwość zakupienia większej partii paliwa, wtedy kiedy jest ono tańsze. Ceny paliw podlegają okresowym wahaniom, a od czasu do czasu zdarza się, że cena idzie mocno w dół. Przy tankowaniu np. 1 000 litrów jednorazowo, zauważymy sporą różnicę.