Pozycjonowanie to trudna sztuka, wystarczy jeden błąd, a bezlitosny algorytm wyznaczy miejsce w szeregu, najczęściej na szarym końcu. Chcąc osiągnąć sukces w postaci najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania trzeba wykazać się cierpliwością oraz nie lada wiedzą. Na co warto zwrócić uwagę?
Od czego zacząć pozycjonowanie?
Najlepiej od początku, czyli od ustalenia strategii. Podejmowane działania powinny być indywidualnie dopasowywane do każdego przypadku. Jednolite traktowanie wszystkich domen i zasypywanie ich setkami linków przychodzących, to najprostsza droga do katastrofy. Ustalając strategię działania i rozpisując poszczególne etapy pozycjonowania warto wziąć pod uwagę historię domeny, na którą składają się jej wiek (liczony od momentu dokonania pierwszej rejestracji), ilość linków prowadzących do domeny (oraz ich rodzaj), a także ewentualne filtry (albo bany, nałożone przez Google za manipulacje profilem linków).
Co to jest wiek domeny?
Wiek domeny, podobnie jak wiek człowieka, mówi o tym, jak stara jest konkretna domena. Sprawdzanie wieku domeny jest kluczową sprawą. Wiek domeny liczony jest od momentu, w którym została po raz pierwszy zarejestrowana. Przez ten czas mogła być aktywna lub nie. Jeżeli domena pomimo rejestracji nie była używana, to zasadzie przynajmniej w teorii powinna się podczas pozycjonowania zachowywać podobnie jak domena świeżo po rejestracji.
Wiek domeny jak sprawdzić?
Wiek domeny jak sprawdzić – to pytanie zadaje siebie wiele osób, które myślą o rejestracji domeny, tylko nie są pewne czy pomysł na adres który im właśnie przyszedł do głowy nie został już wcześniej przez kogoś wykorzystany. Sprawdzanie wieku domeny możliwe jest z wykorzystaniem konkretnych narzędzi. Część z nich to darmowe programy obsługiwane przez przeglądarkę internetową. Wystarczy we wskazane pole wpisać nazwę domeny i po kilku sekundach otrzyma się informację zwrotną dotyczącą jej wieku.
Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli audyt konkurencji
Zaczynając pozycjonowanie witryny warto także pokusić się o audyt konkurencji. Pozwoli on wstępnie ocenić, czy konkurencja także koncentruje się na pozyskiwaniu linków seo, a jeżeli tak, to na jakie frazy to czyni. Dzięki takiemu audytowi można próbować wyprzedzać działania konkurentów lub zmienić strategię tak, by na przykład wykorzystywać frazy z długiego ogona.